Identyfikacja wizualna

Jak stworzyć system identyfikacji wizualnej firmy?

 

Identyfikacja wizualna – to całość symboliki stosowanej przez firmę, czyli wszystko to, po czym można rozpoznać, że to nasza firma. Są to kolejne etapy, przez które buduje się relację z otoczeniem.

W skład identyfikacji wizualnej zaliczamy:

  • Symbol firmy (znak i logotyp firmowy),
  • Kolory firmowe,
  • Symbole dekoracyjne,
  • ulotki,
  • wizytówki,
  • papier firmowy,
  • koperty,
  • bannery reklamowe,
  • plakaty,
  • Identyfikatory pracowników,
  • Materiały reklamowe,
  • Ubiór pracowników,
  • Tablice i tabliczki informacyjne,
  • szyldy reklamowe,
  • Opakowania.

Logo firmowe

Jest to graficzne przedstawienie marki produktu, znaku firmowego i innych symboli umieszczanych na opakowaniach produktów, w reklamie, drukach firmy itp... Tworzone przez zastosowanie koloru, rozmiaru i kształtu liter, ich układu itp.

Księga znaku

Jest to opis zasad i procedur stosowania elementów tożsamości wizualnej firmy (wzory, rysunki, instrukcje ich wykonania i zastosowania). W księdze znaku należy zamieścić minimalne wielkości określające granicę czytelności wybranych elementów graficznych.

Kolorystyka firmowa

Kolor firmy wyróżnia ją i określa jej charakter. Ma duży wpływ na percepcję i świadomość odbiorców. Kolor ożywia system identyfikacji firmy i po pewnym czasie staje się jednym z silniejszych elementów skojarzeniowych z organizacją.

Najczęściej wybierane usługi

Wizytówki

Wizytówka to najpopularniejsza forma wymiany danych w biznesie, jest to prostokątny kartonik z zapisaną na niej treścią – zależną od rodzaju wizytówki.  Standardowe wymiary wizytówek to 90 × 50 mm i 85 × 55 mm. Na wizytówce powinny znaleźć się informację niezbędne do identyfikacji właściciela wizytówki – imię i nazwisko, nazwa firmy, dane adresowe, oraz dane kontaktowe.  Najpopularniejszym papierem stosowanym w druku wizytówki jest papier kredowy 350 g, ponieważ może zostać poddany dodatkowym akcentom, takim jak  pokrycie folią matową, połyskową, lub "Soft Touch".

Reasumując oprócz standardowego zastosowania, jaki jest przekazanie danych właściciela wizytówki, kartoniki  można wykorzystać również jako inne materiały reklamowe. Innymi przykładowymi sposobami wykorzystania wizytówki to: kupony rabatowe, karty podarunkowe, oraz metki odzieżowe.

Ulotki

Ulotki reklamowe podobnie jak wizytówki są materiałami reklamowo-informacyjnymi. Ulotkę określa się również mianem „druków bezadresowych”, ponieważ nie są skierowane do konkretnej osoby, lecz do docelowej grupy konsumenta. W związku z dużą różnorodnością gramatury papieru (90, 115, 130, 150, 170, 200, 250 300, 350 g), oraz formatem, Ulotki reklamowe są jednymi z najbardziej zróżnicowanych elementów drukarskich.

Ze względu na zainteresowanie, ulotki są jedną z najpopularniejszych form reklamy, mogą one występować jako jednostronna, dwustronna lub składana oferta informacyjna.

Ulotka reklamowa może mieć dowolną wielkość, jednak najpopularniejszymi formatami są  A7, A6, A5, A4, A3, DL, 2xDL. Podobnie jak wizytówki mogą one zostać poddane dodatkowym akcentom, takim jak  pokrycie folią matową, połyskową, lub soft touch.

Baner reklamowy frontlit

Baner reklamowy jest to jedna z najczęściej zamawianych materiałów reklamowych wykonanych na tkaninie front lit – materiał przypominający plandekę.  Jest on bardzo ekonomicznym systemem wizualizacji, odpowiednim do każdej branży.

Na obrzeżach baneru znajdują się specjalnie wykonane oczka umożliwiające łatwy montaż zarówno na ścianach, jak i ogrodzeniach, bądź słupach.

Banery reklamowe można stosować zarówno na zewnątrz jak również w wewnątrz budynku, jedną z najważniejszych korzyści   tego rodzaju materiału reklamowego to tani koszt druku, oraz wysoka odporność na warunki atmosferyczne.

Ze względu na technologię oferowane są 3 rodzaje banerów: jednostronne, dwustronne, oraz jednostronne odblaskowe.